سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از کجا و چطوری بیت کوین بخرم؟

یکی از متدوال ترین سوالتی که مطرح میشه برای ارز دیجیتال همین است که از کجا و چطوری بیت کوین بخریم و جواب چی هست؟ از صرافی؟ حالا صرافی چی هست و چجوری باز از صرافی خرید کنیم و بیا اینجا بهتر میگم. 

صرافی چیست؟ 

کلا اساس صرافی تغییر یا تعویض پول با پول هست. یعنی شما میری صرافی میگی آقا من 10 میلیون تومان پول نقد دارم و میخوام اینو به همین اندازه با دلار یا یورو برای من تعویض یا change کنی. در حقیقت محل change پول رو بهش میگن صرافی. ما صرافی های زیادی در سطح شهر داریم. 

برخی از این صرافی ها داخل هتل های بزرگ قرار دارند. برخی هم به صورت خودجوش میرن کنار خیابون و میگن: دلار، یورو، ین و... که منظورشون اینه که هر چی بخوای دارم فقط پول نقدر بیار تا بتونم برات cahnge  کنم.  حالا صرافی ارز دیجیتال چی هست؟

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه بدونیم صرافی ارز دیجیتال چی هست باید درباره ارز دیجیتال بیشتر بدونیم. پس:

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یک پول دیجیتالی یا الکترونیکی هست که داخل سیستم های ما قرار دارد. در واقع برای داشتن ارزهای دیجیتال باید شما یک سیستم کامپیوتری  داشته باشیم. حالا راه های زیادی هست که میتونین ارز داشته باشین. یکی اینکه استخراج کنین.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

برای استخراج ارزهای دیجیتال باید یک سیستم سخت افزاری قوی داشته باشید که بتونین با استفاده از سیستم برق معادلات سخت بلاکچین را حل کنید. این مسیر بسیار پر دردسر و گران قیمت خواهد بود. استخراج برای ایرانیان خیلی سمیر راحت تری و حتی ارزان تری هست اما این روش استخراج غیرقانونی است.  و اما راه های دیگه ای که میتونیم باهاش استخراج کنیم. 

خرید از صرافی دیجی کوین

این بین برخی از افراد هستند که به شیوه های مختلف می توانند ارزهای زیادی را روی یک سری پلتفرم هایی آماده کنندو در اختیار شما قرار دهند. یکی از آن ها صرافی دیجی کوین است که می تواند با استفاده از یک سری مراح خاص شما را به ارز مورد نظرتان برساند. 

آموزش خرید بیت کوین | چگونه بیت کوین بخریم

برای خرید بیت کوین شما به یک کیف پول دیجیتال، مدارک شناسایی شخصی، یک اتصال امن اینترنتی، یک مبادله ارز رمزنگاری شده و نوعی درگاه برای پرداخت نیاز دارید. حریم خصوصی و امنیت از جمله مهمترین مسائل برای سرمایه گذران بیت کوین به شمار می­رود.
اگر چه بیت کوین حضور فیزیکی ندارد، اما لازم هم نیست همه درباره سرمایه مجازی ما اطلاعات داشته باشند. به هرحال احتیاط شرط عقل است. در مورد مراحل خرید جلوتر برای شما توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

قبل از اینکه بخواهیم وارد حوزه بیت کوین شویم بهتر است کمی با کیف پول آشنا شویم. برای خرید بیت کوین از سایت دیجی کوین، هیچ مسیر پیچیده ای رو به رویتان نخواهد بود. تنها کافیست سه قدم بردارید تا بیت کوین در حسابتان باشد. 

قدم اول: ثبت نام در سایت دیجی کوین

کافیست از طریق یکی از روش های زیر وارد اکانت دیجی کوین شوید. 

  • جستجو نام دیجی کوین در گوگل (یا هر مرورگر دیگر)
  • کلیک بر روی گزینه ثبت نام در سایت دیجی کوین (که در همین مقاله وجود دارد)

پس از اینکه مراحل ثبت نام در سایت دیجی کوین انجام شد، کمتر از دو ساعت پیامکی حاوی پیام «تایید هویت» ارسال می شود و می توانید وارد بخش حساب های کاربری شوید. 

فراموش نکنید؛ پس از تکمیل اطلاعات بایستی حتما از سیستم به مدت نیم ساعت خارج شده و سپس وارد شوید. در غیر ‌‌اینصورت «پنل معاملات» برایتان فعال نخواهد شد. این بخش به سایت بار سمت راست اضافه خواهد شد.

در صورت عدم مغایرت اطلاعات، هویت شما در کمتر از نیم ساعت تایید می شود.

با تکمیل‌‌ این بخش، پس از تکمیل حساب کاربری وضعیت شما به حالت معلق تبدیل خواهد شد. پس از حدود نیم ساعت باید مجددا وارد شوید تا بتوانید از طریق پنل معاملات به خرید یا فروش تتر (با هر ارز دیجیتال دیگری) بپردازید.

قدم دوم: شارژ حساب کاربری

در این بخش؛ کافیست حساب کاربری خودتان را شارژ کنید.

وارد بخش کارت‌های بانکی شوید و از ستون «تومان» حسابتان را به هر میزان که مایلید شارژ کنید.

در همان ابتدا که وارد سایت می‌شود دو گزینه در سایدبار سایت مشاهده می کنید. یکی حساب بانکی و دیگری کارت‌های بانکی. اگر مایلید اطلاعات حسابتان دائما در اختیار دیجی کوین باشد و دیگر برای برداشت وجه از حسابتان شما را وارد درگاه پرداخت آنلاین نکند، کافیست اطلاعات بخش حساب بانکی را تکمیل کنید.
در غیر اینصورت، در هر بار خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر ابتدا باید حسابتان را از بخش کارت های بانکی شارژ کنید و سپس با مراجعه به بخش پنل معاملات، آخرین گام خرید را انجام می دهیم.

*اگر پس از نیم ساعت همچنان در وضعیت معلق بودید، با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

ویژگی های بارز کیف پول اتریوم دیجی کوین چیست؟

  • در هربار انتقال بیت کوین به کیف پول و برعکس باید کارمزد پرداخت شود که درحال حاضر معادل 0.00045 واحد بیت کوین هست. با افزایش بیت کوین به آن افزوده می شود. اگر‌‌این نقل و انتقالات در سایت دیجی کوین انجام شود هیچ هزینه و کارمزدی نخواهد داشت.
  • هر گاه ممکن است که کیف پولتان را گم کنید یا رمز عبورتان را فراموش کنید در صورتی که با ثبت نام در پنل دیجی کوین و در دست داشتن یک شماره موبایل امکان بازیابی اکانتتان وجود دارد.
  • امنیت کیف پول مهمترین ویژگی هر کیف پول است که دیجی کوین با تفکیک کیف پول ها توانسته امنیت زیادی برای سرمایه تان لحاظ کند.
  • بالاترین سرعت در نقد شوندگی. با حفظ موجودی در سایت می‌توانید در لحظه معامله کنید اما اگر قصد انتقال کیف پول به سایت را داشته باشید ممکن است تا نیم ساعت منتظر بمانید که‌‌این عدد در دنیای «معاملات لحظه‌ای» بسیار زیاد است.

قدم سوم: خرید بیت کوین از پنل معاملات

از بخش فیلترینگ گزینه بیت کوین را انتخاب می کنید. سپس با تحلیل نمودار به بخش خرید و فروش ارز دیجیتال می روید.